Bagare/blomdoktor

Först av allt: Grattis på morsdag älskade mamma! Ha det så trevligt i Stockholm!


Väntar på att chokladkakan ska bli klar, blir den riktigt bra så snor jag ihop en till, fast en vanlig. Senare blir det mer chapati. Kladdkakan får vänta för jag fick ett infall att jag ska ha vit choklad, och after eight, men har inte råd med det i byn, så jag väntar tills vi kan köpa det på Liedl eller Ö&B, ska se om jag hittar lite roligt strössel och annat till bakningen.

Jag har fått pyssla om blomman, både igårkväll, inatt, morgonkvisten och ända till nu. Det är nog form av löss. Men med hjälp av bomullspinnar doppade i såpa så har jag fått med alla synliga. Sen grillpinnar i för att knyta upp blomman för att lättare kunna jobba. Känner mig som en riktig blomdoktor. Kollar till de andra och de verkar än så länge må bra. Min tomatplanta verkar vara av sorten pärontomat, hoppas det i alla fall, för den är avlång och har en tendens till att vara rundare nertill än upptill.
Det ska bli spännande att se den full med tomater. (Lovar att bild kommer, måste bara föra över till datorn)

Hm, kom tänka på min bakbok, fluffins, av Jacob Gray och bläddrar lite i den, det blir nog muffins härnäst. Nu är det dags att kolla chokladkakan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0