En skön dag

Dagen har varit skön, min älskling har varit ledig och vi har mest slöat. Ätit gott och bara glott på tv tillsammans mellan promenaderna. Busat med govovven.
Nu på kvällsfronten har jag planerat lite framtida middagar med vänner. En tillsammans med vänner som äter veganmat och en för Greklandsälskare.
Har även hunnit sätta ihop 10 olika ingredienskombinationer till matpajer som jag ska testa framöver, kan vara trevligt att ha ett gäng pajer att ta fram när man blir sugen. Saknar bara ett inspirerande kök som jag trivs att jobba i med alla de skålar, kastruller, maskiner och annat som behövs, men det dröjer nog ett tag till, OBH Nordicas fina kastruller, pannor och grytor är inte direkt gratis men verkar bra. De står på önskelistan.

Igår bakade jag, första gången på länge. Det blev i och för sig "bara" chokladbollar, men en seger då jag egentligen inte gillar att grisa med feta ingredienser med händerna, men det var kul igår. Skulle göra det fler gånger, men i samma veva som jag blev klar med dem så fick jag ont i en tand, kollade i badrummet, blödande tandkött, så det blir ett tandläkarbesök så fort jag har råd. Så jag har inte smakat, men min underbara älskling godkände dem både igår och ännu mer idag. Som tack plockade han en bukett med liljekonvaljer till mig. Jag blev så glad och nu står de i en tillförordnad vas aka ljushållare med havsmotiv (kul med loppisfynd) som står vid datorn. Det doftar så ljuvligt av dem.

Försökt twittra med stora problem, tror inte att mitt twitter gick fram, kunde inte ens logga in på datorn heller. Men får göra ett nytt försök senare.

Nä, nu åkte godisskålen fram, jag tänker nöja mig med lite rabarber, utan socker. Är inte så sugen på sött heller, bara på frukt och bär. Ska hamstra sånt för att ha i frysen. Var sugen förut och tog lite purjobitar. Tror det blir mycket sånt i sommar.

Nu ska jag fortsätta kolla i receptböckeroch planera, kanske blir något gott för oss framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0