skiftande dagar = värkdagar

Min 2 1/2:a dag med ständig värk,men jag har inte legat på latsidan, det funkar inte med hund, så jag har tvingat mig ut, faktiskt sköna promenader trots allt. Mellan rundorna har jag vilat mycket och kikat på massa mat-, husköpar- och naturprogram och på min favoritkanal Discovery Channel.

Har pysslat om plantorna inför blomsättningen i juni, det kan fortfarande bli kallt om nätterna. Men tomatplantan trivs, en tomat syns (bild kommer senare) och övriga blommor mår bra. Chokladblomman trivs bättre men snålat in på vattningen och det verkar ge med sig, den såg rätt risig ut ett tag. Det ska bli trevligt att få ut blommorna, få sätta dem i krukorna. Någon dag framöver ska vi fräsa upp landet och sätta potatis. Hoppas bara att sniglarna fortsätter att hålla sig borta från trädgården.
Jag ska försöka snickra ihop en liten drivbänk, kanske lite sent, men är tyvärr en luststyrd människa och då blir det som det blir. I den blir det örter av alla dess slag. Får vi ordning på uteplatsen i år med inglasning så blir det lite som växthus under sommaren så då kommer drivbänken stå där sedan.

Kastade ett getöga på ett recept som jag har kastat många getögon på :) kladdkaka, receptet kommer från min svägerska, men såg att det ska vara after eight och då får det vänta till imorgon, men imorgon blir det bakning.
Svärfar fyller 70 i juni och då blir det till att baka. har lovat att göra moccarutor, sen får jag se om jag överraskar, det är några veckor kvar så jag kommer nog provbaka lite innan dess. Han äter inte så mycket sötsaker, så jag kommer nog kolla i bakboken med sockerfria recept.

Nu ska jag lata mig i soffan och gosa vovve innan en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0